Ηχηρό μήνυμα δυσαρέσκειας προς τη Δημοτική Αρχή Σπάρτης στέλνει το Ωδείο Μελοποιΐα, ένας από τους πλέον δραστήριους πολιτιστικούς φορείς της πόλης, με την ανακοίνωση της αποχώρησής του από τις φετινές πολιτιστικές εκδηλώσεις του δήμου. Παρότι είχε προηγηθεί συμφωνία και βρισκόταν σε εξέλιξη η προετοιμασία ενός μεγάλου μουσικού αφιερώματος στον Μίμη Πλέσσα, το Ωδείο γνωστοποιεί ότι αποσύρει τη συμμετοχή του, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο η διοίκηση σχεδιάζει και διαχειρίζεται τις πολιτιστικές δράσεις, καθώς και για τη συνεργασία της με τους τοπικούς πολιτιστικούς φορείς.
Ακολουθεί η ανακοίνωση, που υπογράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου «Μελοποιΐα», Δημήτριος Βούρας: «Το “Ωδείο Μελοποιΐα” ανακοινώνει την απόφασή του να μη συμμετάσχει στις φετινές πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου Σπάρτης. Η σχετική απόφαση ελήφθη ομόφωνα, ύστερα από συζήτηση με τους μουσικούς και τους συνεργάτες του Ωδείου. Δεν ήταν μια εύκολη επιλογή. Είχε προηγηθεί συμφωνία με τον Δήμο Σπάρτης και η προετοιμασία μιας ιδιαίτερα απαιτητικής μουσικής παραγωγής, ενός αφιερώματος στον σπουδαίο Έλληνα συνθέτη Μίμη Πλέσσα, για την οποία αφιερώθηκαν επί εβδομάδες δημιουργική εργασία, σημαντικός χρόνος και πολύτιμοι ανθρώπινοι και οικονομικοί πόροι.
Η στάση μας δεν αποτελεί αντίδραση σε ένα μεμονωμένο γεγονός. Εκφράζει έναν ευρύτερο προβληματισμό για τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται η πολιτιστική πολιτική του Δήμου. Πιστεύουμε ότι ο πολιτισμός απαιτεί όραμα, έγκαιρο σχεδιασμό, διαφάνεια, συνέπεια και ουσιαστική συνεργασία με τους ανθρώπους και τους πολιτιστικούς φορείς που τον υπηρετούν διαχρονικά. Δυστυχώς, κατά την προετοιμασία των φετινών πολιτιστικών εκδηλώσεων δεν διαπιστώσαμε το απαραίτητο πλαίσιο συνεργασίας και συνεννόησης. Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές μας για ουσιαστική επικοινωνία με τους αρμόδιους, δεν κατέστη δυνατό να υπάρξει ένας παραγωγικός διάλογος.
Το “Ωδείο Μελοποιΐα” όλα αυτά τα χρόνια δεν υπήρξε απλώς ένας συμμετέχων στις πολιτιστικές εκδηλώσεις της πόλης. Με προτάσεις, καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες και δράσεις έχει συμβάλει ουσιαστικά στην πολιτιστική ζωή της Σπάρτης, πάντοτε με διάθεση συνεργασίας και προσφοράς. Η συμβολή αυτή υπήρξε διαχρονικά ανιδιοτελής, με αποκλειστικό στόχο την ενίσχυση της πολιτιστικής ταυτότητας του τόπου μας.
Η παρούσα ανακοίνωση δεν αποσκοπεί στη δημιουργία αντιπαράθεσης. Αντιθέτως, εκφράζει την ειλικρινή επιθυμία μας να αποτελέσει αφορμή για έναν ουσιαστικό διάλογο γύρω από τον ρόλο του πολιτισμού και την ανάγκη ενός σταθερού, μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, με ουσιαστική συνεργασία μεταξύ του Δήμου και των πολιτιστικών φορέων της πόλης.
Το αφιέρωμα στον Μίμη Πλέσσα, αποτέλεσμα της πολύμηνης προσπάθειας των μουσικών και των συνεργατών του Ωδείου, θα παρουσιαστεί μέσα στο καλοκαίρι, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί σύντομα. Η παραγωγή αυτή δημιουργήθηκε για τους ανθρώπους της πόλης μας. Θεωρούμε ότι οι συμπολίτες μας αξίζουν να την απολαύσουν και αυτό ακριβώς θα κάνουμε.
Το “Ωδείο Μελοποιΐα” θα συνεχίσει, όπως κάνει όλα αυτά τα χρόνια, να υπηρετεί τη μουσική παιδεία, τον πολιτισμό και τη νέα γενιά με συνέπεια, αξιοπρέπεια και δημιουργική διάθεση, παραμένοντας σταθερά προσηλωμένο στην αποστολή του».
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να ανοίξει νέο κύκλο συζήτησης γύρω από την πολιτιστική πολιτική του Δ. Σπάρτης και τις σχέσεις του με τους ανθρώπους του πολιτισμού…




