Μήνυμα ενότητας, συνεργασίας και κοινής πορείας για το μέλλον έστειλε από την Τρίπολη ο δήμαρχος Σπάρτης Μιχάλης Βακαλόπουλος, συμμετέχοντας στις εορταστικές εκδηλώσεις για την επανατοποθέτηση του έφιππου ανδριάντα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην ιστορική Πλατεία Άρεως.
Ο δήμαρχος Σπάρτης έδωσε το «παρών» στην τελετή των αποκαλυπτηρίων του εμβληματικού μνημείου, το οποίο επέστρεψε στη θέση του έπειτα από την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, σηματοδοτώντας μια ιδιαίτερα συμβολική στιγμή για την Πελοπόννησο και την ιστορική μνήμη του τόπου.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Βακαλόπουλος ευχαρίστησε τον δήμαρχο Τρίπολης Κώστα Τζιούμη για την πρόσκληση και υπογράμμισε τη σημασία της επανατοποθέτησης του ανδριάντα του «Γέρου του Μοριά» στο κέντρο της Πελοποννήσου.
«Ο Γέρος του Μοριά επανήλθε στη θέση του, στο κέντρο της Πελοποννήσου και είμαστε όλοι εδώ για να στηρίξουμε αυτή τη συμβολική κίνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως μετά από 55 χρόνια, από το 1971 όταν τοποθετήθηκε για πρώτη φορά το μνημείο, ήρθε η στιγμή να επιστρέψει ανανεωμένο, διατηρώντας το αγέρωχο βλέμμα του στραμμένο προς το μέλλον.
Ο δήμαρχος Σπάρτης τόνισε ακόμη ότι το παράδειγμα και η παρακαταθήκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη εξακολουθούν να αποτελούν πηγή έμπνευσης για τις επόμενες γενιές, σημειώνοντας πως «με ενότητα και με συνεργασία μπορούμε να πάμε μπροστά».
Η τελετή πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Ιουνίου και συγκέντρωσε πλήθος εκπροσώπων της πολιτικής, αυτοδιοικητικής και εκκλησιαστικής ζωής της Πελοποννήσου. Παρόντες ήταν, μεταξύ άλλων, ο Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ.κ. Επιφάνιος, ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κωνσταντίνος Βλάσης, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός, ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου Δημήτρης Κατσαρός, αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχοι, στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πλήθος πολιτών.
Η επιστροφή του ιστορικού ανδριάντα στην Πλατεία Άρεως αποτέλεσε μια ξεχωριστή στιγμή τιμής για τον ήρωα της Ελληνικής Επανάστασης, υπενθυμίζοντας τη διαχρονική αξία της ενότητας και της συλλογικής προσπάθειας, αξίες που εξακολουθούν να εμπνέουν την ελληνική κοινωνία και την αυτοδιοίκηση.




